در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان مطرح شد؛

برگزاری انتخابات سالم و بی طرف خط قرمز دولت/ فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی زیربنای توسعه شهری 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با تأکید بر اینکه بی‌طرفی پایه و اساس نگاه دولت در انتخابات است، گفت: کلیدواژه دولت در انتخابات توجه ویژه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و در این مسیر عزم راسخ داریم.
کد خبر: ۹۵۱۲۲۴۳
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ بهنام نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در جلسه شورای اطلاع رسانی هفته فرهنگی شهر جدید امیرکبیر با تاکید بر اینکه این شهر جدید تأسیس سبقه تاریخی و فرهنگی ندارد، گفت: اما این موضوع باعث نمی‌شود که از معرفی ظرفیت‌های موجود این شهر غفلت شود.

وی این شهر را الگوی معماری ایرانی اسلامی دانست و گفت: برنامه ریزی برای برگزاری هفته فرهنگی شهرستان ها باید به گونه ای باشد که به غیر از معرفی شهر، ظرفیت‌ها و استعدادهای استان را در بخش‌های مختلف معرفی کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با تاکید بر اجرای برنامه‌های فاخر در هفته فرهنگی تصریح کرد: در برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی باید دقت داشته باشیم که دچار روزمرگی نشویم؛ از اجرای برنامه‌های سطحی و روبنایی باید پرهیز کرد و برنامه‌های اثرگذار فرهنگی مد نظر قرار گیرد.

رعایت اصل بی‌طرفی، مهم‌ترین رکن برگزاری انتخابات سالم

نظری در بخش دیگری به انتخابات پیش رو هم اشاره کرد و افزود: از هم اکنون بایستی برای مشارکت حداکثری مردم و انتخابات پرشور برنامه‌ریزی داشته باشیم؛ شیپ انتخاباتی به سمتی می‌رود که نیاز است روایت اول را به مردم بدهیم تا آگاهی لازم را نسبت به وعده‌ها و شعارهای تبلیغاتی کاندیداها داشته باشند.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مدیرانی که قصد ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند مانند دوره‌های گذشته ۶ ماه پیش از ثبت‌نام باید استعفا دهند و این استعفا ضمن پذیرش، جایگزین نیز معرفی شود؛ که امروز اولین استعفا در استان پذیرش شد.

نظری تاکید کرد: کلیدواژه ما در بحث انتخابات دغدغه مقام معظم رهبری است، سلامت، امنیت و مشارکت انتخابات است. سلامت انتخابات یعنی اینکه دو بال اجرایی و نظارتی در انتخابات در راستای انتخابات سالم حرکت می‌کنند و امیدورایم با همدلی و همراهی، انتخابات پرشوری را در استان شاهد باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: اصل بی‌طرفی بایستی مورد توجه همه مدیران و مسئولین دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد؛ از هیچ دستگاه اجرایی، مجموعه یا دانشگاهی نخواهیم پذیرفت که این اصل را رعایت نکند.

وی با بیان اینکه مدیران و مسئولین که قصد کاندیداتوری در انتخابات دارند باید تا ۱۹ خرداد استعفا دهند، افزود: خط قرمز مجریان انتخابات صیانت از آرای مردم و عدم اعلام نظر و حمایت از فرد یا جریان سیاسی خاص و در نهایت برگزاری انتخاباتی سالم، قانون‌مند و در سایه امنیت کامل است.

معرفی ظرفیت‌ها مهمترین هدف برگزاری هفته فرهنگی

حجت‌الاسلام غلامرضا پاپی‌الوار، معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این نشست شهر امیرکبیر را نمونه یک شهر ایرانی و اسلامی خواند و گفت: در نظر گرفتن یک مناسبت ویژه به‌ عنوان هفته فرهنگی امیرکبیر قطعاً در معرفی این شهر به‌ عنوان الگوی شهرسازی مؤثر خواهد بود.

وی افزود: برجسته‌سازی عناصر هویت‌ساز در هفته فرهنگی شهر امیرکبیر باید مورد توجه قرار گیرد و علاوه بر اینکه باید سیره و شخصیت امیرکبیر برای آحاد مردم و به ویژه جوانان به‌ عنوان الگویی شاخص معرفی شود باید ویژگی‌ها و مزیت‌های شهر امیرکبیر و برجستگی‌های آن تبیین گردد.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: پای‌کار آوردن دستگاه‌های اجرایی در راستای خدمت‌رسانی به مردم و ساکنین این شهر جدید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام پاپی‌الوار با تاکید بر اینکه  هفته فرهنگی شهر امیرکبیر آغازی بر نهضت فرهنگی در این شهر جدید برای نهادینه ساختن فرهنگ‌های ارزشی است، تصریح کرد: انجام رسالت‌های فرهنگی در کنار مدیریت شهری برای رقم خوردن یک شهری زنده و پویا یک ضرورت مهم است.

فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی زیربنای توسعه شهری 

میرزایی، مدیرعامل شهر جدید امیرکبیر نیز در این نشست فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در عرصه ارتقای فرهنگ شهروندی را زیر بنای اصلی توسعه شهری دانست و گفت: هر شهری در کنار ساخت فضاها و کالبد شهر و نیازمند برقراری روابط معقول بین محیط طبیعی و فیزیکی با وضع اجتماعی و فرهنگی است لذا احساس اجرای کار فرهنگی در این شهر جدید را کردیم.

وی با بیان اینکه هفته فرهنگی شهر جدید امیرکبیر از 28 اردیبهشت با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز خواهد شد، افزود: کلنگ زنی پروژه‌هایی نظیر پارک کودک، مرکز رسیدگی به سوانح جاده ای، فرهنگسرا و مرکز اشتغال و کارآفرینی و طرح و اجرای مسجد محله 2 شهر امیرکبیر، معرفی و امضای کتاب شعر، اجرای جنگ‌های شبانه، جشنواره طبخ غذای آبزیان استقرار اورژانس 123،  کتابخانه سیار و کانون پرورش، برپایی غرفه صنایع دستی و توانمندی بانوان و... بخشی از برنامه‌های تدارک دیده شده در این هفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات